Myself

Énmárka? Personal branding? Mit jelent ez egyáltalán a mindennapokban?

Nagyon divatos kifejezés manapság a személyes márka. Sokan rájöttek már arra, hogy a sikeresség egyik fő alkotóeleme. De mit takar a personal branding a gyakorlatban, a mindennapokban?  Miből áll a személyes márkád, vagyis mit kell fejlesztened ahhoz, hogy sikeresebb legyél?

Mit és hogyan mondasz

A kommunikációval adod el magad elsősorban. Tudd, hogy mit és miért mondasz! Fontos a tudatosság. Legyél biztos abban, hogy mi a célod a beszélgetéssel, az előadással! Légy asszertív, együttműködő és semmiképpen sem erőszakos! Figyelj arra, hogyan mondod a dolgokat! Húzd ki magad és határozottan kommunikálj, pozitív kisugárzás mellett! Egy mosoly mindig magabiztosságot sugall. De vigyázz, hogy ne legyél sok! Az erőltetett pozitivitás, az önelégültség és túlzott határozottság hamar visszatetszést kelt.

Beszéd vs. tettek

Nem elég persze a kommunikáció, a szavakat mindig tettek követik. Minden tetted Téged fog minősíteni. Nagyon vigyázz, hogy a cselekvés összhangban legyen a korábban elhangzottakkal! Ha többet ígérsz, mint amit teszel utána, akkor hamar leírnak Téged. Igyekezz inkább egy kicsit túlteljesíteni a vállaltakat, de azért csak ésszel. Légy következetes, mindig jó minőségben végezd el a feladatodat és nagyon figyelj a határidőkre, a pontosságra!

 

Megjelenés és stílus

Nem véletlenül mondják, hogy az első benyomás nagyon fontos. A stílusod is az énmárkád része! Lényeges, de nem mindenható elem. Ha csak a megjelenésed van rendben, nagyon hamar bajba kerülsz! Ennek ellenére fontos, hogyan jelensz meg! A kisugárzásod ebből is táplálkozik. A ruhád, a hajad, a telefonod, a táskád, az alakod mind számítanak. És még csak sorolhatnánk. Fontos azonban, hogy a kisugárzásod csak akkor lesz ütős, ha a stílusod belülről fakad. Vagyis elégedett vagy magaddal, rendben van az énképed, és nem más megjelenését másolod.

Ne felejtsd el, hogy a kommunikációnk több mint 60%-a nonverbális, azaz nem a kimondott szó határozza meg, hanem a mimikád, tartásod, kinézeted, mozgásod. Ezért fontos az összes elemre odafigyelned, és egyensúlyba hoznod.

A három összetevő, vagyis hogy mit és hogyan kommunikálsz, mit teszel, és milyen a megjelenésed együttesen működik, együttesen hat. Ha rendben vannak külön-külön, akkor egymást erősítik. De ha egyik is nagyon gyenge lábakon áll, akkor az a teljes énmárkádat lerombolhatja. Figyelj mindhárom elemre, és tudatosan fejleszd őket!

Ha tetszett az írásunk, akkor oszd meg másokkal is és kövesd a Facebook oldalunkat hasonló motiváló tartalmakért!
A cikk írója:
Haffner Péter

Hasonló írásaink

Hírlevél

Szeretnél azonnal értesülni, ha új írásunk jelenik meg?
Iratkozz fel hírlevelünkre!