Meló

A jó előadás üt és nyomot hagy benned! Ilyet tartanál? Megoldás gyakorlati példával

Unalmas és céltalan előadások, semmitmondó prezentációk. Az előadó megveregeti a saját vállát, hogy szuper volt, a hallgatóság pedig a nagy üres semmivel távozik. Te ne kövesd el ezt a hibát! Nézd meg mitől lesz igazán ütős az előadásod!

Több száz prezentációval és oktatási nappal a hátam mögött összegyűjtöttem Neked,  hogyan tudod garantáltan eljuttatni az üzenetedet. A siker persze nagyban múlik a kommunikációs képességeden és a tapasztalatodon. De ha az alábbi dolgokra figyelsz, biztosan ki fogsz tűnni a jellegtelen előadások tömegéből.

1. Mindig legyen célja az előadásnak!

Tájékoztatni szeretnél? Oktatni szeretnél? Eladni szeretnél? Döntsd el mi a célod, enélkül nem fog menni! Pontos cél kell. Nem lehet egy alkalmat mindenre felhasználni. Ha sok mindent akarsz átadni, egyik célodat sem fogod igazán elérni. Nézzünk egy példát! Egy nagyobb multiban már régóta fut egy “mérnök óvoda” utánpótlás képző program, de a fiatalok nem jelentkeznek rá. Megkapod a feladatot, hogy tarts egy előadást. Legyen a célod egy motivációs prezentáció, ahol azt szeretnéd elérni, hogy konkrét jelentkezések legyenek a meghirdetett programra.

2. Kell az ütős üzenet!

A cél rögzítése után ez az egyik kulcsfontosságú dolog. Hogy találj egy olyan üzenetet az előadásodhoz, amit magukkal fognak vinni az emberek. Erre kell felfűznöd a prezentációt. A példánknál maradva legyen az üzeneted, hogy aki jelentkezik a “mérnök óvoda” programra, az könnyebben jut előre a ranglétrán. Ez egy olyan üzenet, ami elősegíti a célod elérését, a jelentkezéseket. És mit jelent, hogy erre kell felfűzni az előadást? Elmondod a gyakorlati program részleteit röviden. De igazán az a lényeges, hogy folyamatosan olyan sikersztorikat mesélsz, olyan példákat hozol fel, ahol fiatalok egy belső képzési program miatt értek a csúcsra.

3. Érzelmekkel dolgozz, így hagysz nyomot!

Az üzenet mellett az érzelmek kiváltása a leglényegesebb. Az ember érző lény, azt az üzenetet, eseményt, történést jegyzi meg, ahol érzelmeket él át. Válassz egy érzelmet az üzeneted mellé! Legyen a példánknál ez az érzelem a büszkeség. Úgy és olyan sztorikat hozz fel, mesélj, ahol a büszkeség érzése dominál. Hogy a példák szereplői mennyire büszkék voltak magukra, amikor sorra léptek előre a ranglétrán. A semmiből kezdték, most pedig csúcsvezetők. A legjobb, ha egy ilyen videót be is tudsz játszani, ahol egy menedzser ezzel büszkélkedik!

A prezentációnál persze nagyon fontosak a jó képi és hang anyagok, illetve a sok gyakorlás. Hogy magabiztos legyél a nagy napon! De ha a fenti három pontra figyelsz, nagy eséllyel el fogod érni a célodat! Kezd el már holnap, készíts végre egy igazán ütős előadást!

Ha tetszett az írásunk oszd meg másokkal is és kövesd a Facebook oldalunkat!
A cikk írója:
Haffner Péter

Hasonló írásaink

Hírlevél

Szeretnél azonnal értesülni, ha új írásunk jelenik meg?
Iratkozz fel hírlevelünkre!